Sunday, August 28, 2011

RESEPI BISKUT SARANG SEMUT

Assalamualaikum and salam ramadhan




Hmm first time aku makan kuih sarang semut time raya kat kampung nenek aku..sedap gilerrr kot..mase tu aku tanya nenek nape nama kuih tu biskut sarang semut?? Dan aku x ingat jawapan nenek aku tu..wahahahaha 

maybe sebab kuih tu macam sarang semut kot..chocalate rice yang kat atas tu maybe ibarat semut dan yang kuning macam sarang tu ibarat sarang semut tu...kihkihkih agak la kot...

nak resepi biskut sarang semut tu??
nah amek...=) 
semangat aku selak-selak buku resepi ibu aku tu...




Bahan2:                    
250 gm mentega(aku guna buttercup=)
100gm gula kastor/halus(gula tu korang kisar taw=)
350gm tepung gandum
1 biji kuning telur
1 sudu teh esen vanilla(utk hilangkan bau telur=)
Secukup Chocalate rice
Secukup paper cup



Cara2:
Pukul gula dan mentega sampai kembang(x de la kembang sangat) . then masukkan telur dan esen vanilla.sebatikan bahan.masukkan tepung gandum sedikit demi sedikit.gaulkan sampai sebati.pastu korang parutkan adunan tersebut dalam paper cup.then bakar dalam 150deg selama 20-30 minit.


DEDICATE TO IKIN

SELAMAT MENCUBA!!!

❤ Leave Your Comment ❤

0 00 orang doakan aten sihat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...